[S03E08] Preview episode🔸好き嫌い克服中のスピード狂|Speed fanatic overcoming his likes and dislikes

Description

This is a practice episode for my students – a preview of the upcoming episodes: What did you do recently for the first time (in a long time)?

The entire chat between my student and me will be posted (that includes my replies) on podcast later.

Also, an episode with a bit of explanation and/or repeating/shadowing sentences out of this might be created.

Paragraph numbers + Timestamps

1 [0:00]
2 [0:27]
3 [1:01]
4 [1:43]
5 [2:21]
6 [2:47]

Script (My student’s part recorded on this episode)

  1. 最近、初めてロングボードを友達と一緒にやってみたんですよ。それと、ずっと食べ物にこだわりが結構あったんですけど、最近はいろんな食べ物を食べるようになったんですよ。例えば、マッシュルームやトマトを食べてみたんですよ。他にも、最近日本の会社が作っているMMOのFF14とか、新しいゲームもいくつかやってみましたよ。
  2. ロングボードは、普通のスケートボードより長いんですよ。
    え!ひろさんは聞いたことがないんですか?でも、はい、道でやるんですよ。友達と一緒に大学の周りでロングボードをしてたんですよ。私の大学には大きな丘があるんですよ。
    スケボーとの一番大きな違いは、ロングボードは移動する手段として使うことが多いんですけど、スケボーはいろんな技をしたりすることも多いですよね。ロングボードでもいくつか技があるんですけど、すごく難しいんですよね。
  3. 移動距離が長い場合は、自転車に乗るんですけど、でもロングボードに乗った方が風をもっと感じたりもできるし、気分がいいんですよ。それに、スピードを出すとスリル満点なんですよ。坂道を降りる時、時速30マイルで走って、すごく楽しかったんですよ。そうですね、僕の友達は移動するのにロングボードをよく使っていたんですけど、他の人たちはあまり使っているのを見たことがないですね。ロングボードは乗れるところが限られているので、普通は道で乗るんですよね。それと、ロングボードは自転車に乗るより足が疲れますよ。
  4. 車に乗っている時にスピードを出すのは危険なので好きじゃないんですけど、ローラーコースターは大好きですよ。家の近くに遊園地があるんですよ。
    子供の頃は夏になると何度もその遊園地に行ってたんですよ。でも、最近は仕事を始めてからずっと行けてないので、もう3年ぐらい行ってないんですよね。それと、残念ながら東京では遊園地には行かなかったんですよね。でも行ってたらきっと楽しかったと思いますよ!
    そうですね。好き嫌いが多かったんですよね。
  5. 実は、どっちも日本に行った時に食べてみたんですよ。日本にいていつもと違う環境だったので、折角だしちょっと食べてみようかなって思ったんですよね。そのシェフが出してくれたトマトとマッシュルームを使った料理は本当に美味しかったんですよ。もしかしたら、子供の頃に食べたトマトやマッシュルームの料理は、僕の好みには合わなかっただけかもしれないですね。
  6. そうなんですよ、FF14もやったんですよ。そうですね、疲れててもいつもゲームをするって前にも言ったんですけど、でもゲームをするとリラックスできるからなんですよ。
    ゲームはそんなに買わないんですけど、ずっと前からゲームをしてるので、たくさんゲームを持ってますよ。
    MMOはMassively Multiplayer Onlineの略で、結構曖昧な感じですけど、日本語訳は「大規模多人数同時参加型オンラインゲーム」っていうみたいですね。MMOは多分僕が一番好きなゲームの種類だと思いますよ。
    MMOの中では、World of Warcraftというゲームが一番みんなが知っているゲームだと思いますよ。自分で新しいキャラを作って、ゲームのストーリーを進めていくのが好きなんですよね。それと、友達とか他の人たちと一緒に強いボスキャラとかを協力して倒すのも楽しいんですよね。

Subscribe to my Patreon | 声を出して日本語を学ぼう!

If you join my Patreon, you will be invited to join my discord Patreon channels.
Patreon members of higher tiers will be invited to this chat series where

  1. All participants write about a topic I give each time.
  2. Your sentences will be corrected by me with my replies to your messages.
  3. You reply to my messages, and I correct your replies again – this happens a few times back and forth.
  4. Once we have a good amount of chat messages, I will record your messages and send them to you.
  5. You practice reading them with the audio I recorded.
  6. Once you feel ready (you don’t have to sound perfect – you do your best you can!) you record your messages and send them to me.
  7. Your recording will be posted together with my part of the chat on my podcast.
This image has an empty alt attribute; its file name is Screenshot-2023-03-20-at-11.57.21-AM-933x1024.png

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.